W celu prawidłowego działania, strona wykorzystuje pliki COOKIES!!!. Jeżeli nie wyrażasz zgody, wyłącz obsługę Cookies w opcjach przeglądarki.
Więcej informacji

Rozumiem. Nie pokazuj więcej tego komunikatu..

MENU
tel.: 75 732 32 58

Aby poprawnie wyświetlić załączniki potrzebny jest darmowy program Adobe Reader. Aby ściągnąć, kliknij w ikonę poniżej.

 

pdf download

Załatw swoją sprawę !

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. nr 123, poz. 776 z późn. zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 października 2007 r. w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej (Dz. U. nr 194, poz.1404)
  3. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 z późn. zm.),
  4. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. nr 123, poz. 1291),
  5. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie zastosowania art.87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006),
  6. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1860/2004 z dnia 6 października 2004 r. w sprawie zastosowania art.87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis dla sektora rolnego (Dz. Urz. UE L 325 z 28.10.2004 z późn. zm.),
  7. Rozporządzenie Komisji (WE) nr 875/2007 z dnia 24 lipca 2007 r. w sprawie zastosowania art.87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy w ramach zasady de minimis dla sektora rybołówstwa i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1860/2004 (Dz. Urz. UE L 193 z 25.07.2007)

Wymagane dokumenty

  1. wniosek o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
  2. kopia dokumentu potwierdzającego formę prawną prowadzenia działalności:
  3. bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatnie dwa lata obrotowe – w przypadku podmiotów sporządzających bilans
  4. roczne rozliczenia podatkowe za ostatnie dwa lata wraz z dowodem przyjęcia przez Urząd Skarbowy lub poświadczone przez audytora albo z dowodem nadania do urzędu Skarbowego – w pozostałych przypadkach
  5. aktualne zaświadczenie z banku o posiadanych środkach finansowych, obrotach na rachunku za ostatni rok, zdolności kredytowej, ewentualnym zadłużeniu i prawnej formie zabezpieczenia oraz lokatach terminowych
  6. zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami na ubezpieczenie społeczne
  7. zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z podatkami
  8. oświadczenie pracodawcy o braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług i podatku akcyzowego
  9. zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis lub zaświadczenie o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacja o innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych
  10. oświadczenie wnioskodawcy potwierdzające fakt bycia pracodawcą ze wskazaniem liczby osób zatrudnionych na podstawie umów o pracę na dzień złożenia wniosku, z uwzględnieniem liczby osób niepełnosprawnych

Opłaty

Brak opłat

Przewidywany termin załatwienia sprawy

  1. w terminie 30 dni od daty wpłynięcia wniosku z kompletem dokumentów Starosta powiadamia pracodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku, jednak nie wcześniej niż w dniu podjęcia przez Radę Powiatu uchwały o podziale środków PFRON na dany rok
  2. w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku w terminie 14 dni od dnia powiadomienia pracodawcy należy zakończyć negocjacje w zakresie warunków umowy
  3. w terminie 14 dni od daty zakończenia negocjacji Starosta zawiera z pracodawcę umowę w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
  4. w terminie 7 dni od daty poniesienia ostatniego kosztu związanego z wyposażeniem stanowiska pracy pracodawca składa Staroście zestawienie kosztów
  5. w terminie 7 dni od otrzymania zestawienia kosztów Starosta występuje do Państwowej Inspekcji Pracy z wnioskiem o wydanie opinii o przystosowaniu stanowisk pracy do potrzeb wynikających z niepełnosprawności osób na nich zatrudnionych
  6. w terminie 14 dni od przedstawienia przez pracodawcę pozytywnej opinii Państwowej Inspekcji Pracy następuje wypłata refundacji

Sprawę załatwia i udziela szczegółowych wyjaśnień

Anna Guzik, tel. 075 735 18 79

Wydział

Referat Spraw Obywatelskich, Społecznych i Zdrowia

Numer pokoju

712 (7 piętro „Wieżowiec”, pl. Marszałka J. Piłsudskiego 1)

E–mail

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Godziny pracy

poniedziałki: 09:00–16;00, wtorki–piątki: 08:30–15:30

Sposób załatwienia sprawy

Zawarcie umowy w sprawie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy i wypłata refundacji

Tryb odwoławczy sprawy

Przepisy nie przewidują trybu odwoławczego w powyższej sprawie

Uwagi

  1. Pracodawca zobowiązuje się do zatrudniania osoby niepełnosprawnej przez okres co najmniej 36 miesięcy.
  2. Formy zabezpieczenia zwrotu środków w przypadku naruszenia warunków umowy:
    • poręczenie,
    • weksel z poręczeniem wekslowym (awal),
    • gwarancja bankowa,
    • zastaw na prawach lub rzeczach,
    • blokada rachunku bankowego,
    • akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika
  3. Forma zabezpieczenia zwrotu środków w przypadku naruszenia warunków umowy jest ustalana w trakcie negocjacji warunków umowy.
  4. W przypadku niedotrzymania warunków umowy Starosta wzywa do zwrotu środków wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowej
  5. Zwrotowi podlegają wydatki poniesione przez pracodawcę po zawarciu ze Starostą umowy w sprawie zwrotu kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej